2017-01-31
26 січня 2017 року відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Практичні аспекти впровадження інклюзивної освіти в діяльність дошкільних навчальних закладах», організований Міністерством освіти і науки України та безпосередньої участі працівників Інституту модернізації змісту освіти та наукових співробітників лабораторії проблем інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України. У роботі семінару взяла участь Тищенко Тетяна Олександрівна, методист науково-методичної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».
Робота семінару розпочалася із доповіді Тамари Панасюк, начальника відділу дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України. Доповідь була присвячена нормативно-правовому забезпеченні, що є доцільним на етапі впровадження інклюзивної освіти у дошкільних навчальних закладах.
Учасників семінару особливо зацікавила доповідь щодо забезпечення корекційно-розвивального напряму, що є основним компонентом навчально-виховного процесу інклюзивного навчання. Доповідачем цього питання була Людмила Коваль, старший науковий співробітник, завідувач лабораторії проблем інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук. В ході доповіді було розглянуто питання ефективного забезпечення корекційно-розвивального напряму в інклюзивному дошкільному закладі. Також був представлений посібник лабораторії проблем інклюзивної освіти для підготовки педагогів у системі післядипломної освіти.
Інна Луценко, науковий співробітник лабораторії проблем інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, охарактеризувала структуру інклюзивного середовища, як компоненту організаційно-педагогічних умов запровадження інклюзивної освіти у дошкільних навчальних закладах. Особлива увага була присвячена Індексу інклюзії: Тонні Бут – бар’єри; ресурси на рівні закладу, на рівні практики педагогів; підтримка інклюзивної освіти.
Під час проведення науково-практичного семінару учасники змогли поділилися власним досвідом, цікавими ідеями щодо впровадження та організації інклюзивного навчання в діяльність не тільки дошкільних навчальних закладах, а й шкіл.