2016-10-29
27-28 жовтня 2016 року на базі Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського за підтримки Міністерства освіти і науки України, кафедри ортопедагогіки та реабілітології Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова, всеукраїнських громадських організацій відбувся Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Освіта дітей з особливими потребами: від інституалізації до інклюзії». У роботі Конгресу взяла участь методист науково-методичної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», Тищенко Тетяна Олександрівна.
Упродовж двох днів тривала робота секцій: «Досвід та перспективи розвитку інклюзії в Україні та світі. Трансформаційні процеси та педагогічні технології інклюзивного навчання в дошкільній і початковій освіті», «Психолого-педагогічний супровід та корекційно-реабілітаційні заходи у процесі навчання та виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку», «Інноваційні технології комплексної допомоги особам із особливими потребами в умовах еволюціонування наукових підходів», «Проблеми соціалізації, правові аспекти та роль громадських організацій в інтегруванні осіб з особливими потребами в соціокультурне середовище», «Формування готовності фахівців до роботи в інклюзивному середовищі у вищій школі та особливості супроводу студентської молоді з особливими потребами». Особливий інтерес в учасників Конгресу викликали також заходи:
- тренінг «Уроки особливого етикету», ведуча Панасюк Раїса, директор Центру соцільно-психологічної реабілітації дітей та молоді з обмеженими фізичними можливостями «Гармонія»;
- семінар-тренінг для осіб з інвалідністю «Техніка пошуку роботи»;
- майстер-класи: «Біомеханічні особливості порушень у ділянці верхніх кінцівок у дітей із ДЦП. Прийоми методу «нейродинамічного моделювання рухів» у спеціальній педагогіці та психології», «Стратегія нейродинамічного моделювання мовлення»; «Дивосвіт флористики»; «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини»; «Формування математичних навичок за системою НУМІКОН (NUMICON ) у дітей із синдромом Дауна»; «Прикладний аналіз поведінки (ABA APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS) як ефективний метод корекційно-розвивальної роботи для дітей зі спектром аутизму»; «Експрес-курс із вивчення жестової мови»; «Арт-техніки в роботі з дітьми із особливими потребами»; «Тренінг компетентного батьківства».
- На заключному засіданні було прийнято Резолюцію, що відображає напрацювання науковців і містить конструктивні пропозиції до освітян щодо планування освітнього простору для осіб з особливими потребами.
http://www.vspu.edu.ua/index.php?event=448