• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Курси підвищення кваліфікації вихователів груп продовженого дня загальноосвітніх навчальних закладів

Курси підвищення кваліфікації вихователів груп продовженого дня загальноосвітніх навчальних закладів

2015-11-01

/Files/images/DSC_4604.JPG

У період з 19 по 30 жовтня 2015 року відбулися курси підвищення кваліфікації вихователів груп продовженого дня з проблеми «Розвиток творчих здібностей школярів у процесі реалізації проектної технології». Науковий керівник – Жосан О.Е., завідувач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти; куратор курсів - ЧервонецьІ.В., завідувач науково-методичної лабораторії з інклюзивного та інтегрованого навчання. Метою курсів підвищення кваліфікації вихователів ГПД є удосконалення фахової компетентності. Завданнями є поглиблення знань у сфері педагогічної діяльності, ознайомлення з новаціями в педагогіці та психології, знайомство з досвідом виховної системи школи; формування навичок використання інформаційно-комунікаційних технологій в діяльності вихователя ГПД.

Перед початком курсів керівниками проведено он-лайн опитування майбутніх слухачів курсів підвищення кваліфікації. В опитуванні взяли участь 25 слухачів. Відповідно до запитів впорядковано навчально-тематичний план курсів та включено серію лекційних і практичних занять, зокрема: «Проектна діяльність у навчально-виховному процесі (Жосан О.Е.), «Організаційно-методичні аспекти діяльності вихователя групи продовженого дня» (Червонець І.В.), «Застосування графічних проектних методик у роботі з учнями» (Молчанова О.М.), «Нормативно-правове забезпечення впровадження інклюзивного та інтегрованого навчання (Червонець І.В.), «Розвиток творчих здібностей вихованців засобами образотворчого мистецтва» (Кондратова В.В.), «Розвиток творчості вихованців різновікової групи під час роботи з художніми матеріалами» (ЄфіменкоС.М.). Враховуючи запити слухачів, було організовано індивідуальні та групові консультації з проблеми «Особливості роботи з ліворукими учнями» (Павлюх В.В.), «Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу» (Молчанова О.М.).

З метою визначення рівня професійної компетентності щодо організації діяльності вихователів ГПД, методичного забезпечення та планування професійної діяльності, знань нормативно-правової бази діяльності вихователів ГПД, загальної ефективності курсів підвищення кваліфікації вихователів ГПД проведено вхідне діагностування (19.10.2015р.) та вихідне комплексне діагностування (30.10.2015р.).

Діагностування слухачів було проведено за наступними напрямами: організація діяльності групи продовженого дня, знання основ педагогіки та психології вихователем ГПД; особливості роботи вихователя ГПД з різними віковими групами та особливості виховної роботи; система роботи з учнівським колективом та батьками.

На базі загальноосвітньої школи І ступеня «Мрія» Кіровоградської міської ради було проведено педагогічну практику. Директор закладу Титаренко Л.С. представила свій заклад та ознайомила з нормативно-правовим забезпеченням та сучасними підходами до організації діяльності вихователя групи продовженого дня. Слухачі побачили фрагменти щоденного режиму дня вихованців: прогулянки, спортивної години на свіжому повітрі, самопідготовки, виховної години, занять гуртків та секцій, взяли участь в обговоренні проблем виховання та ролі й місце вихователя в цьому процесі. Слухачі опрацювали зміст навчально-методичного забезпечення роботи вихователя групи продовженого дня, отримали методичні рекомендації щодо обліку та введення документації.

На базі Кіровоградської обласної психолого-медико-педагогічної консультації проведено практичні заняття з проблем «Особливості психолого-педагогічної підтримки дітей з порушеннями психофізичного розвитку в умовах інклюзивного навчання», «Створення ефективної взаємодії вихователя (асистента вчителя) з батьками дітей з особливими освітніми потребами». Слухачі курсів мали можливість удосконалити знання та вміння щодо організації корекційного навчально-виховного процесу з урахуванням особливостей реалізації інклюзивного навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку в умовах загальноосвітнього навчального закладу та нових форм роботи з батьками в рамках програми «Школа життєвої компетентності для батьків». На практичних заняттях також було обговорено особливості складання індивідуальних програм розвитку для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.

Для проведення круглого столу з проблеми «Співпраця з громадськими організаціями у процесі підготовки та проведення краєзнавчих і доброчинних проектів», який відбувся на базі інституту, були запрошені представники громадських організацій міста: «Серця матерів» та «Спільна дія», які розповіли про особливості роботи та співпрацю з загальноосвітніми навчальними закладами області. Слухачі курсів активно обмінювалися напрацюваннями з національно-патріотичного виховання в сучасних умовах.

Проведено захист індивідуальних та колективних проектів. Індивідуальні роботи були об’єднанні у наступні блоки:

1. Організація самопідготовки в ГПД.

2. Організація національно-патріотичного виховання в ГПД.

3. Організація дозвілля та відпочинку.

4. Ігрова діяльність вихованців ГПД.

У процесі захисту всі слухачі активно висловлювали свої думки, побажання, ділилися своїм досвідом та проблемами.

Цікавими були виступи педагогів, які взяли участь у конференції з обміну досвідом з проблеми «Розвиток творчих здібностей школярів у процесі реалізації проектної технології». Слухачі активно презентували власний досвід, що включав різні аспекти роботи вихователя групи продовженого дня.

У ході вихідного діагностування слухачі відмітили високий рівень поєднання знань з практичною спрямованістю, ґрунтовність та результативність педагогічної практики, високий рівень педагогічної майстерності викладачів, врахування запитів слухачів.

Кiлькiсть переглядiв: 1541